fredag 1 maj 2009

1 MAJ - Allt från tal till komular

Klockan vid Skänninge torg närmar sig 15.00
Står i solskenet och inväntar att Correns krönikör Torbjörn Gustavsson ska inta talarscenen och hålla sitt 1 Maj tal.
Torget fylls på med flera lyssnare än vad Torbjörn själv väntade sig....

Klockan slår 15 och dagens höjdpunkt intar plats på scenen. Jag min dumsnut tog aldrig en bild på Cadillacen som Torbjörn kom i. Bilen finns att beskåda på hans egen blogg.
Torbjörn höll ett bra tal. Bra jobbat !



Roligt att träffa herr Gustavsson på "riktigt", annat än att skriva och läsa på hans och min egen blogg.
Tack Torbjörn för rosen ! Det värmde. TACK SÅ MYCKET !

Efter Skänninge mötet for El Toro och jag till Herrestad, till svärmor och svärfar.
Fasen vad fort det slår ut, man hör nästan hur det knakar. Rabarberna växer som ogräs, naturligtvis snodde jag med mig några. Får bli en god paj imorgon.

För att ha lite annat än rapportering från 1 Maj möte och hur växtligheten framskrider i vårtider, fotade jag även mina älskingsdjur som kom förbi i hagen.
Det är mor, son & en ny liten dotter. Är det inte söta så säg !

PUSS PÅ DIG !


ÄN EN GÅNG, TREVLIG HELG !

1 kommentar:

  1. Gubben din får sträcka på sig, jag skrev alltså "son" trots att jag faktiskt begrep det riktiga förhållandet. Hur den felskrivningen ska tolkas begriper inte ens jag. Snyggt, Helena --- jag brukar alltid se ut som hej kom å hjälp mig på alla fotografier men här ser jag riktigt mänsklig ut.
    El Toros föräldrar bor alltså i Herrestad -- Herrestad mellan Vadstena och Borghamn?

    SvaraRadera