tisdag 19 maj 2009

Vad ska man tro på ?

Önska Er God morron, det stuntar jag i, det gjorde jag ju igår. Sen vet jag inte vad som hände, luften gick ur som ett cykeldäck med punka.

I lördags var jag och flera med mig, som jag sagt i kyrkan, på Nellies konfirmation. Det var, det är fint i kyrkan. Skulle gå dit oftare, inte bara för att det är fint utan för. Ja varför ?
Jag är inte troende, jo nåt tror jag på. Fast vad ? Tror inte på Bibeln och hela den berättelsen, däremot är jag övertygad om att det finns och att vi kommer någon annanstans efter detta livet. Ett annat liv. Inte just till himmelen eller helvetet, fast man kan tro det av titeln på bloggen....
Någonstans.

Se vad ett besök i Guds hus kan sätta igång tankeverksamheten och funderingarna. Känner ingen ro i själen inte.
En mycket söt och fin konfirmand är det i alla fall !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar