fredag 29 maj 2009

Nu har de jäklats med fel person



Jag gillar, gillade skator ända fram tills igår eftermiddag. Tycker att de är ganska charmiga, lite roliga att skåda. Konstiga beteenden för en fågel - de retas, de stjäl och framför allt de ger sig inte.
Utanför altanen växer tallbuskar som nu har blivit höga. Väldigt förnämliga att bygga bo i, för en skatfamilj.
Innanför jalusierna på altanen sitter mina två katter och följer med förtjusning skatornas arbete med att tråckla in pinnar och grenar i tallens topp. Hälften av mängden grenar de drar dit skulle räcka nog åt en ordentlig Majbrasa !

Så igår, ena jalusien gick sönder. Ena katten kom ut på fel sida- innekatt ut i trädgården !, två skator anföll, katten skrek och kaoset var ett faktum. Kom dock snabbt in över staketet och in i vardagsrummet i skydd. Stackarn !

Man anfaller inte mina älsklingar utan att få igen.
Så nu sitter jag här, lite skamsen, skatorna har inget bo kvar, inte i min tall.... Det har jag rivit.
Trodde att katten skulle vara lite skrajsen för att gå ut på altanen idag, men istället blir han ännu "galnare" när han hör skatorna kraxa.
Risk för fler utbrytningar är jag rädd.

Ha en trevlig fredag !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar