söndag 24 maj 2009

Inte sämre än att jag kunde ändra mig

Tobbe skriver om hur naturskönt och bedårande Östgötaslätten ter sig i dessa dagar. Jag har bildbevis. Inte precis från samma ställe, men några kilometer därifrån. Från Herrestad. Grönskande träd och illgula böljande fält. Ljuvligt !


Herrestad kyrka

Sedan jag var liten ung flicka, nu är jag bara ung, var drömmen och tanken att NÄR jag skulle gifta mig skulle det var i en fin vit kyrka. Kyrkan på bilden över, är den vit ? Näe inte då, jag fick ändra mina planer. För det var där jag och El Toro gifte oss, det är femton år sedan i sommar. Det var en stekhet sommardag. Trodde jag skulle smälta bort. Då fanns det ingenting som var grönt, allt var gult och upptorkat.
Huvudsaken att äktenskapet inte är upptorkat !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar