tisdag 5 maj 2009

Mr(S) Hyde and Dr Jekyll arbetar på FK

Innan senaste operation i mars hade jag kontakt med Försäkringskassan. Om det samtalet kan du läsa här.

Igår var det dags igen. Tog själv kontakt, som handläggare X och jag kommit överens om. Eftersom den första kontakten med X, blev lite sisådär..., så döm om min förvåning när jag möts av en jätte glad och positiv röst. X frågar hur jag mår och hur rehabiliteringen gått efter operationen. HALLÅ, X frågande hur JAG MÅR !
(Ursäkta men jag kan inte låta bli att vara både ironisk och sarkastisk...)

Vi hade ett ganska så långt samtal, ett bra samtal. Konstigt om samtalet inte blev långt....
Det är ju min framtid som det gäller !
Sjukersättningen går ut nästa år, som för så många andra.
Vad kommer att ske ? Kommer jag att bli lyssnad på ?
Alla frågor som så många andra också sitter och funderar över. Somliga mår mycket dåligt över just den pressen som man ställs inför. Någon ANNAN, inte den egna läkaren/na utan någon helt främmande, talar om och tar beslut om hur sjuk eller frisk man är.
Det är sjukt !

Nu är min process i alla fall igång. "Under utredning"
X och jag var inte överens på alla punkter men det känns bra. Forsättning följer.
Tänkt att jag gått och funderat på samtalet med X sedan i mars. Om varför X sa som X gjorde ? X hade nog en alldeles förfärligt dålig dag just den dagen, men det ska verkligen behöva gå ut över X "kunder" ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar