onsdag 20 maj 2009

Väljer man olika i riksdagsval och EUval ?

Idag kunde jag gått och röstat om jag velat, och ni andra också. Idag är första dagen som man kan förrösta i EU-valet.
För jag ska rösta.
Jag gjorde EUtestet på DN, ligger närmast Mp enligt testet. Jaha, Mp får det väl bli då... eller kanske inte.

Statistiska centralbyrån kommer med mycket klokt i form av statistik
Nu senast att sysselsättningen har fallit snabbt. Hmm, Herr Borg. Ansvarstagande var ordet.
Ett citat av Alf Rehn, professor i företagsekonomi ;

"Ärligt talat - den svenska ekonomiska politiken är mellanmjölk när den borde vara en stabil whisky."

En whisky blir det nog idag, lillördag, det är också onsdag som är som en fredag ?? Konstigt !

TREVLIG LÅNG HELG TILL ER ALLIHOP !
Läs tips: Utredarna

2 kommentarer:

  1. DN skickade alla frågor till Feministiskt initiativ också, som svarade lydigt och fick till svar att få vara med. Men blev bortratade. Om du vill få med alla partier så kan du göra Aftonbladets test:
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5130406.ab

    Läs gärna mitt blogginlägg!
    http://veronicasvard.wordpress.com/2009/05/20/eu-valet-maste-handla-om-manskliga-rattigheter-och-jamstalldhet/

    SvaraRadera
  2. TOBBE HIMSELF21 maj, 2009 21:11

    Ha en riktigt bra helg du också, Helena, och hälsa gubben!

    SvaraRadera