fredag 2 oktober 2009

Inte roligare än vad man gör sig

Ibland känns allt ganska så trist, känner mig rastlös och bara ööööönskar att nåt kunde hända. Vad det skulle vara ? Ja, men det kan jag väl inte veta.... bara nåt, nåt kul.
Var på Systemet i dag och där jag fick tips på hur man ser till att ha roligt, alltid något.

Vid kassan var det en karl före mig som sa till kassörskan och oss andra. - Nu jävlar ska jag ha kul ! Han stoppade ned sina flaskor i påsen medan han fortsatte:
- Man måste ha lite dricka för att bli kul, ja nu ser jag hur ni ser ner på mig. Ha, jävla alkolist, tänker ni nu, som måste ha sprit för att ha kul. Men det ska jag säga er att jag är inget alko, jag är en helt vanlig karl som gillar både att ha skoj och tycker om sprit. Så jag ser till att jag kombinerar de båda sakerna så ofta jag kan, sa han med ett leende.
Jag kände på doften att han troligen redan tyckte att dagen var jättrolig, fast klockan inte var mera än tjugo över tio på förmiddagen. Lyckliga människa, tänkte jag och tog mina flaskor och gick.

På lördag ska jag ha kul. En födelsedags/välkommenhem/avskedlyckligresafest på en och samma gång. Hur låter det ? Mia har födelsedagsfest, Tim har hemma i Sverige igen fest och för Mimmi håller vid lite avskedsfest. En salig blandning. Alla är samlade, länge sedan sist, så det är jätte kul !

TREVLIG HELG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar