måndag 12 oktober 2009

Rapport från här & där

Ny vecka, en helg full av händelser runt i världen.

USA och resten av jordklotet i nåt slags chocktillstånd efter fredsprisutnämningen. Själv tycker jag att presient Obama var ett bra val. När man läser runt på bloggar hittar man inte många som är av samma åsikt.

Sverige förlorade i VM-kvalet i fotboll och därmed VM- troligtvis... och i samma veva tackar förbundskaptenerna Lagerbäck & Andersson för sig.
Vem tar över ? Spekulationerna är i full gång.

Äh, va´tusan ! Struntar i vad som hänt. Det var då, nu är nu. Och nu ska jag ringa till FK.


Höst på riktigt.
Träden har färger från ett brett färgspektra - allt från grönt till gulaste solgult. Höststädat lite i rabatterna. Lökarna som är tänkta att välkomna våren 2010 är äntligen i jorden.

Jag sår alltid solrosor på våren. Inget skryt men det brukar stå ganska så ståtliga fröstänglar av solrosor som fåglarna gärna äter av vid den här tiden, men inte denna höst. Inte hos mig vilket fall, men däremot hos personer som jag gett solrosplantor. Där i deras rabatter står stora exemplar. Hmmmm...
En av mina solrosor verkar i alla fall räcka till för att bli till ett ordentligt mål mat till Talgoxen.


En sväng ut till Tåkerns strand, ett besök hos svärmor och svärfar blev det igår. Plockade några äpplen. Så utifall det är någon som vill komma och baka äppelkaka är det fritt fram !

Gräset ute på betet har samma färg som vassen vid sjön, man ser inte var och vilket som slutar eller börjar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar