måndag 26 januari 2009

Apropå Försäkringskassan

Fick själv samtal från instansen idag. Försäkringskassan alltså.
Ny handläggare, igen. Fast denna gång fick jag ett direkt nummer, tror jag....

Nya regler och lagar.
Tydligen vid införadet var det tvunget att ta bort möjligheten till att lyssna på vad personen säger som de har kontaktat ?
Jag blir så arg, ska man finna sig i att bli behandlad som om man vore en idiot ? Bara för att jag är sjukskriven så har jag en fungerande hjärna, jag kan tänka själv. Kan framföra saker jag vill ha sagt och fråga om saker jag undrar över.

Det är som om personerna rabblar efter nån´jäkla mall. Bla, bla bla.....
På frågan om vad som sker om jag inte "hinner" bli färdig behandlad innan min sjukersättningstid går ut fick jag svaret; Inte så bra om du inte kommer igång i rehabiliteringskedjan för då kan det ju bli så att du mister din ersättning.

Suveränt, här får jag stöd och hjälp för att få ett drägligare liv med min värk. Eventuellt ny operation men nu ska det ske under tidspress. ; Säger som Gunde; Skynda, skynda !!

3 kommentarer:

  1. Beställde precis en klockren t-shirt från www.tshirt50.se som hette förseningskassan. Klockren !

    SvaraRadera
  2. Skrämmande! Inte hjälper det sjuka att bli friskare snabbare med en tidspress - snarare tvärtom - oron för att inte hinna bli frisk inom ramen för sjukersättningstiden gör att en redan sjuk människa blir sämre. Bra du skriver om detta! Håller tummarna för det ska gå bra med din nya operation.Var rädd om dig, för det finns bara en av dig.

    SvaraRadera
  3. Tack Paola, än en gång !
    Det finns solstrålar...

    SvaraRadera