torsdag 20 november 2008

33 dagar kvar

Överallt, i affärer, tidningar, reklam görs advent och jultid sig påmind.
Härligt eller inte ?

En skön tid i mitt tycke. Har kommit till sans med att jag gör precis som jag vill och känner. Lätt att falla med i "alla måsten". Vems måsten ? En del far omkring som galningar och mår skit, hinna det ena helst före det andra....
Bara man har familjen och kära och nära, lite mat så är det precis som det ska.

en av mina "måsten" till Jul

Vissa saker skulle jag sakna , ja då åkte jag dit då !, för det är lite av mina måsten till Jul;

Glögg
Mjuk pepparkaka
mina hembakade honungsbåtar
Julstjärnor
Juleskum från Cloetta
Jultidningar
Apelsiner med nejlikor
Julmusik
Pepparkakor
Julbord
Julkalender (det växer jag aldrig ifrån !)
Kalle Anka
Julgran (önskar en äkta, El Toro är allergisk.... påstår han...)
Snö (är det någon som har kontakter att fixa ?...)


Vad har ni för "måsten" som ni skulle sakna om ni inte hade till Jul ?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar