torsdag 27 november 2008

Svenska Posten

Jag går ALLTID till Posten när jag uträttar mina ärenden rörande paket eller brev/kort etc.
En del säger att de ska hämta ut paket, göra det eller göra datt på ICA, Konsum eller var nu utlämningsställen för Posten har hamnat.

På Posten köper man frimärken, skickar och hämtar paket. Ingen annanstans, utan på Posten. Men Posten är inte vad Posten har varit. Är det bättre på det här viset ? Visst, det är länge sedan förändringen gjordes man har vant sig, men visst var det bättre förr... ? Med Posten alltå.

Nu ska jag till Posten, behöver lite råd om hur jag ska göra. Ska skicka julpaket till Syd Afrika. Men vet i sjutton om jag törs, tyvärr är det inte att lita på tull och post i Syd Afrika. Där försvinner mycket.(bara förnamnet)
Men det är ju inte våran Posts fel, de är att lita på dom !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar