onsdag 26 november 2008

Nu får det faan i mig vara nog !

Börjar med denna kommentar ; citat från Dagens Arbete

"– Vi möter de här varslen på ett annat sätt än tidigare regeringar har gjort. De la paket, flyttade runt pengar, åkte på turné och så blev det fina bilder på statsråd i tidningarna."

Näbbgäddan Olofsson har talat. Näemen visst, men vad SKA regeringen göra då ?
Var ÄR åtgärderna för den springande arbetslösheten, var ÄR det höjda taket i A-kassan, var ÄR åtgärderna för att lindra konsekvenserna av den pågående lågkonjukturen ??

Jo visst så var det ju, enligt Reinfeldt, man hamnar av egen skuld i både arbetslöshet och sjukdom.
När jag hörde P1:s utfrågning, Reinfeldt angånde läget med finanskris och alla varsel, höll jag på att få hjärnblödning #1. Hans kommentar; "Min idé är att folk ska komma i jobb."
Dags att komma med någon mera idé herr Reinfeldt !


Hjärnblödning #2 kom när jag läste följande;

Sjukskriven kvinna råds till att lägga ned sin blogg. Den visar hon har arbetsförmåga !!!!, och därför inte ska har rätt till ersättning från Försäkringskassan.

Man bör inte lägga ut namn, foton eller annan text som kan leda till att läsare vet vem man är. Läser FK bloggar, har de inte annat att göra ? Privata läsare som anmäler till FK att "kan han eller hon minsann skriva blogg så kan de allt arbeta."
Men vad är detta för människor ?


Tydligen sådana som aldrig varit sjuka på ett eller annat sätt själva. Att må dåligt psykiskt och ha dator och bloggen som det enda fönster till att kunna umgås med andra människor. Att ha någon att prata med, dela erfarenheter och stödja varandra.
Själv har jag varit hemma en längre tid för förslitningsskador i mina armar och axlar. Genomgått flertal operationer i hopp om att det ska kunna underlätta min ständiga värk.
Visst jag kan skriva i min blogg. Jag kan läsa nyheter, andra bloggar. Det är mitt fönster och min kontakt utåt Skulle aldrig klara mig utan datorn, den är min bästa vän.

Klagar inte ofta över min situation, det löser ändå ingenting. Så Varsågod, vem som helst, jag byter hemskt gärna detta mot att vara frisk och arbetsför. Någon ??


Antingen ska jag följa rådet och bli "skrämd till tystnad" och lägga ned bloggen eller så är det tvärtom som gäller. Fortsätta tycka, tänka och skriva om saker som upprör och berör.
Ha, undrar....... vilket det blir !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar