onsdag 12 november 2008

Varje dag- något nytt om FK

Jag blir både trött på och förskräckt över att det varje dag (nästan) finns något nytt ärende eller händelse där den ena parten är FK. Inga roliga historier....
Det som slår mig bara så där helt plötsligt är; Hur mår egentligen den som arbetar som handläggare eller annan funktion på FK ? Tyvärr dras nog alla över en och samma kam, men de är väl inte mera än människor, hur orkar de ? För jag kan inte inbilla mig att anställda på FK sitter och njuter av att dra in sjukpenningar och annat, ge avslag på ansökningar.

Däremot har jag andra tankar (egna!!) gällande FK läkare. Vad går de efter när de avfärdar utlåtande av läkare från sjukhus och mottagningar och varför ??

Det är glädjande att läsa att Birgitta Andersson från Mjölby äntligen fått "rätt" i kammarrätten, efter ett och etthalvt år stridande. I hennes fall nonchalerade FK läkare alla de utlåtanden hon hade från besökta läkare och nekades sjukpenning.
Helt sanslöst att det ska behöva gå till så här. Varför ?

Artikeln om Birgitta finns att läsa på C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar