söndag 21 september 2008

Imorgon är en annan dag.....

Jag som trodde att det var JAG som bestämde hemma !? Inte fick jag med mig El Toro ut till skogen inte. Jag som längtade ! Men imorgon så.... Lika skönt att han inte är med, då kan jag gå där helt i godan ro precis hur länge jag vill. Eller sitta och bara lyssna på naturen. Inte höra; Ska vi åka hem snart ?

Men vi fick ta del av skogens godheter fast vi inte var ute själva och plockade något. Kärabror kom med en hel kasse med kantareller som vi fick ta del av. Tack bror och glöm inte att tacka svampplockaren !
Det blev god sås av en del av dem till middagen. Doften och smaken väckte minnen från förr. Pappa var en riktig plockare, av allt vad skogen hade att erbjuda. Tänk att jag inte kunnat ärva svampgenen. Att plocka bär går bra men att hitta svamp, mycket sämre. Får se imorgon om jag hittat nåt, kanske kommer hem helt utan "fångst".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar