måndag 22 september 2008

Olika promenader

Hemma igen efter besök uti skogen. Så skönt ! Fast det kunde varit en mer lycksam resa om jag funnit lite mera att plocka. Fick endast ihop 2 liter lingon. Fast det börjar bli lite sent, både årstidsmässigt och det faktum att andra skogstokar har plockat upp bären. man får skylla sig själv när man inte får tummen ur....
Nu har jag ialla fall så det räcker till ett kok till FavoritPojken, det har beställts lingonsylt till Tokyo !! Sylten flyger till Japan på fredag i Sötabrors resväska. Ja herre jösses, i den väskan kommer det inte att få plats så mycket annat än saker som Pojken har beställt, typ lingonsylt, Marabouchoklad, kakor, bröd och kaviar..... Faan finns det inte mat att köpa i Japan ?? Näe då, söta rara FavoritPojke, du ska få ALLT på önskelistan !!!

Tillbaka till skogen. Vad hade alla myggor, som överföll mig när jag kom till skogen, gjort om jag inte hade kommit ?? Vilket satans liv! - Undrar om det kommer förbi nåt levande ting i dag, som vi kan sticka ? Kanske imorron ? Vi surrar vidare här så får vi se.....
Ja men allvarligt, vilket liv ! Tur jag kom så de fick lite till livs.

Det var min promenad, andra har passat på att gå promenad med 2009 års budget. Det jag läst hittills är inget humörhöjande precis. Ska läsa igenom förändringarna, så långt jag orkar, innan ja kommenterar mera. För jag sitter inte här med förutfattade meningar om Alliansen lagda budget. Tro INTE dé !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar