måndag 8 september 2008

Olika världar

När jag idag läste artikeln i dagens SvD, "Kvinnor måste våga betala för tjänsterna" skriven av Sofia Nerbrand. Då kände jag mig som om jag kommer från en annan tid, kanske en annan värld ?

Hon tar upp TCO:s förslag och Wanja Lunby Wedins ord; "att kvinnor inte ska städa hos andra kvinnor."
Sofia vränger orden till att Wanja skulle mena att det vore fult och att det räknas mer eller mindre som skitjobb att ha städjobb som yrke. ???

Kvinnor ska sluta vara "så duktiga och klara allt själva ", enligt Sofia. Istället köpa hushållsnäratjänster för att hinna med familj och det som man prioriterar. Jo visst, plånboken då ?
"Att kunna köpa traditionellt kvinnliga arbetsuppgifter borde vara lika självklart som det är att låta någon annan byta däck på bilen, vår och höst, för en tämligen väl tilltagen summa pengar." Gäller inte debatten subventionen, eller har jag missuppfattat alltihop ?

Att kalla USAs nya vicepresidentkandidat Sarah Palin för superkvinna, för att hon var tillbaka i arbete tre dagar efter förlossning, kan inte säga att det är min definition på superkvinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar