onsdag 29 oktober 2008

Bloggar


Vad är en blogg ? Vad är syftet ?
I mitt fall är det en plats som jag uttrycker mina åsikter om allt som på något sätt har berört mig eller som på annat sätt gör det värt att skriva om. En del har den som sin dagbok andra inriktar sig på ett specifikt ämne. Till skillnad från mig då , som har Pyttipanna på min blogg.

De "renodlade" bloggarna tex. politik, mode, resor mm säger sig självt vad de handlar om. Andra bloggar som är som min, en blandning, handlar så klart om massor av olika saker och ting. Efter en tid när man läst en persons blogg, så har man nästan "lärt känna" personen. Man känner igen och vet personens värderingar och intressen. Det är en röst man blivit bekant med.

Bloggandet är inte en typ av journalistik, men likväl där har en bra krönikör en viss personlighet/röst. Man fastnar för den för att man har samma åsikter eller för att den är rolig och intressant. Det konstiga är att man kan fastna i en blogg fast den egentligen är irriterande.... Det går inte riktigt att låta bli att gå dit och läsa.

En som med alla säkerhet både har irriterade läsare likväl som "trogna fans" är krönikör Torbjörn "TOBBE" Gustavsson, på den lokala morronblaskan. Han har startat ny blogg. Det är attans bra det ! Är man journalist då får man reklam i tidningen när man startar blogg. Ja jösses, vilka tider...
Nu blir det lite åsikthugg om blandade ämnen, men framför allt inom politiken. Ser fram emot det.
Ni hittar hans nya blogglänk under Måsten på Nätet.
Ett litet slutord:
Det finns bloggar som inte vill ha kommentarer på sina inlägg, DETTA ÄR INTE EN SÅN BLOGG !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar