onsdag 1 oktober 2008

Ny månad

Åhhh, sitter här alldeles fullproppad med raggmunkar och fläsk. En riktig husmanskostmiddag ! Det kunde bara varit lite bättre att man kunde suttit där vid bordet, kännt doften av stekoset och fått en nystekt raggis direkt på tallriken. Ja, utan att behöva göra nåt själv....

Mycket godare att bli serverad än när man behöver göra det själv, ialla fall ibland. Att det är en av de första sakerna som man ska fråga den man träffar; Kan du och tycker du om att laga mat?, det är aldrig nåt jag lärde mig. Var kan det hamna under? Biologin? Måste införas....
Att bli serverad nystekt raggmunk var bland det bästa jag visste när jag var liten. Vi hade ett litet torp ute på landet och mamma lagade mat på vedspisen. Underbara minnen !

Andra minnen eller händelser, inte mina utan andras från förr;

1 oktober
1832 Samuel Morse kommer på idén till morse-alfabetet.

1937 Dagen Eko startar sin sändningar.

1955 Motboken avskaffas.

1965 Mellanöl börjar säljas.

1969 Tage Erlander avgår som partiledare efter 23 år. Vem ska slå det ??

Födelsedag har bland annat Dame Julie Andrews, hon föddes 1935.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar