onsdag 15 oktober 2008

En dag ute på vischan

Nog för att jag är ganska konstig, ja jag vet, jag och mina galna överenskommelser.
Upp gick jag, mycket tidigt, trött, mycket trött...men upp gick jag. Fast kroppen sa nåt annat....

Blev hämtad av herr K, sen bar det av i Scania lastbilen ut bland gårdar och torp. Dags att hämta upp nattens och morgonens mjölk från de söta rara kreaturen. Blev en runda, 13 gårdar som skulle besökas.
Mitt intresse för kossor är ju mera än stort, bara synd att man nu för tiden inte får gå in i ladugårdarna pga att man kan föra bakterier vidare. Bra för kossorna, synd för mig !

Intressant hur det fungerar nästan på alla gårdar, det är som stora företag. Den största gården jag var på idag hade 360 mjölkande kor. Hämtade två gånger på den gården under morronen, ca 8600 l varje gång, Många liter mjölk blir !
Så nu kommer det att finnas mjölk i hyllorna i din affär även imorgon, och dagen efter också.....

Inatt kommer jag att drömma om kor, kalvar, gårdskatter, trevliga lantbrukare. Jädrar, inatt kommer jag kanske att sova riktigt gott !?
Förresten, en av bönderna som vi var hos idag var med i "Bonde söker Fru" förra året. Fast han hade fortfarande ingen fru, han hade kommit på att han ingen fru ville ha när det väl kom till kritan. Lustigkurre !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar