måndag 20 oktober 2008

I väntan på svar..

Ni som inte hänger med, om vad jag skriver får leta upp tidigare inlägg " Var är blodtrycksmedicinen"....... för fasen läs varje dag så fattar du bättre !!!


Kollade runt lite om det här med betyg och utlåtande från arbetsgivaren. Utlåtande, fan man är väl inget djur som varit på utställning eller ? Fick svar från fackordföranden att de minsann satt fart på saken. Bra, så långt. Skulle få mina papper inom en vecka, men det tror jag bara när jag ser dem.

Hittade texten nedan, inte nog att man ska läsa texten.....sen ska man läsa "mellan rederna" för att egentligen få reda på vad det beyder.....????

Liten lathund för gällande betygssättning i ord:

Med utomordentligt gott resultat = betyg 5
Med mycket gott resulatat = 4 Med gott resultat = 3
Till vår fulla belåtenhet = 2
Till vår belåtenhet = 1


Vi ger X "med nöje våra allra bästa rekommendationer" = 5
Våra allra bästa rekommendationer = 4
Med nöje våra bästa rekommendationer = 3
Våra bästa rekommendationer = 2
Våra rekommendationer = 1

Sämst alla kategorier och som ung betyder "VARNING" är "Vi önskar X lycka till".

Såg en exempeltext på betygsbrev som i sin standardform har avslutningen ;
"Vi vill härmed ge XXX de allra bästa rekommendationerna och vi önskar honom/henne lycka till i framtiden. "

Lite dubbeltydigt alltså, fast vadå.... det kommer inte att stå i mina papper för jag är ju inte ung !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar