lördag 3 januari 2009

Stackars Helena Rivière om hon blir sjuk eller skadad

Att läsa Helena Rivière inlägg i SvD "Arbetsförmågan prövas – inte sjukdomen", gör att jag nästan blir skogstokig.

Varför, varför denna misstänksamhet mot människor som har sjukpenning eller sjukersättning ?
Är det verkligen NÅGON som tror att människor har satt sig i denna situation helt frivilligt ? Skulle det vara av anledningen; arbetsskygg ?

Rivière undrar vem som känner sig kränkt ? Det skulle jag tro är alla ! Tyvärr kommer det alltid att finnas fuskare. Av tidigare undersökningar så hittades det inte många sådana... men varför ge upp ?
Det som är det kränkande är naturligtvis sättet som människor får sin sjukförsäkring indragen på. Att ha läkare, professorer baksom sig med utlåtanden som avfärdas som ingenting och få svaret från Försäkringskassan; Du är inte sjuk. De bedöms 100% frisk. ?????

Jag blir så förbannad så jag vet inte ord till eländet.
Tar mig själv som exempel. Jodå, jag kan sitta vid datorn och knappa lite. Mår bra av att kunna "se mig om i världen" lite. Kunna läsa och hålla mig uppdaterad. För att arbeta krävs att jag mår betydligt bättre en längre tid. Helst vara "pillerlös" också, inte vara påverkad på arbetet.
Det syns inte alltid på utsidan om man är sjuk eller inte mår bra. Synd !

Stackars, stackars Helena Rivière . Hoppas att hon aldrig kommer att behöva vara sjukskriven !

1 kommentar:

  1. Inga problem med henne... såg på regeringens sida hon är född -40. bara räkna ut hur gammal. hon har ändå gjort sitt sista andetag där, så inte kommer hon få känna på... Ha en bra kväll. Mvh Z

    SvaraRadera