torsdag 29 januari 2009

Försäkringskassan- en het potatis

Curt Malmborg står som "huvudansvarig" för att det gått som det gjort med FK. Är det någon som köper det ?
Idag skriver Expressens krönikör Lars Lindström "Ministern fick kaos varning för ett år sedan". Tufft, kritik från ett "oväntat" håll. Men kritiken är befogad.

Finns ingen möjlighet att kunna sitta i Husmark-Pehrsons position och vara ovetande om hur situationen på Försäkringskassorna Sverige över har fungerat eller inte fungerat...
Chefer som inte klarar eller inte gjort ett bra ute i företag Sverige brukar få sparken. ?? Dags för Husmark-Pehrson ?
Den perfekta lösningen !?, ta in Adriana Lender som var med och drog i trådarna under 2007 innan Curt Malmborg. Det är nog sant som Ett Hjärta Rött skriver; Brottslingen återvänder alltid till brottsplatsen!


FK har nu övergivit tiden utan personlig kontakt, tack och lov.
Har idag haft en ny kontakt med ansvarig handläggare av mig själv. Har både namn och direkt nummer ! Känner att jag hamnar lite i konflikt med mitt eget fall och viljan att skriva och debattera i ämnet. Har både hört och läst om skrämmande fall som av bloggandet skull blivit behandlade därefter. Så jag är lite kluven..

Mycket frågor rör sig i huvudet efter samtalet med FK.

Hemskt gärna skulle jag vilja veta hur de nya reglerna förts ut i organisationen och om det finns föreskrifterna om HUR man framför och samtalar med den försäkrade ? Önskar och hoppas att ni Anonyma som skrev kommentarer, som har och hade haft arbete på FK återvänder till min blogg och kan svara på detta, eller så klart någon annan som sitter inne med vetskap.
Återkommer med flera åsikter och reflektioner från idag, ska bara ta in dem ordentligt först....

FK annat; DN, SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar