tisdag 27 januari 2009

En hel vecka till Tisdag

Tisdag, ännu en tisdag, utan Semla. Har inte ätit en enda än. Skandal ! Ska man äta Semla ska det väl åtminstone vara på en tisdag. Eller äter ni Semlor när som ?
Kanske bara jag som har sådana konstigheter för mig.
Hade bestämt att det skulle bli Semla idag. Men jag glömde...

Var ju den vägen till kondiset jag skulle ta när jag hämtade El Toro. För inte tusan kan man och inhandla godsakerna, då skulle jag ha gjort av med massa kalorier, innan. Näe, så jäkla dum kan man bara inte vara !
Bara att vänta till nästa vecka, eller kan man äta Semla på annan dag än Tisdag ?

2 kommentarer:

  1. Visst kan man äta en semla vilken dag som helst...Så gå du till kondiset i morgon och njut av en semla. Jag kan bli lite "motvalls"... Vem har bestämt att de ska ätas just på tisdagar... Och så äter jag dem på en annan dag istället... LOL LOL LOL
    Och egentligen är det väl så att man inte ska äta dem förrän på fettisdagen - vem kan vänta tills dess? Inte jag... Då har jag förresten hunnit tröttna på semlor och börjat längta efter våfflor istället... =P

    SvaraRadera
  2. Tack Paola för att du hjälper mig till rätta,
    i morron blir det Semla !

    Våfflor.... brukar sitta ute och grädda våfflor på altanen i vårsolen...

    SvaraRadera