onsdag 28 januari 2009

Dagarna går fort fast man inte har så roligt

Sitter här, hemkommen från storstan, efter besök hos läkarexpertisen.
Kroppen är helt slut. Att bli galet utmattad "bara" av att vara igång och göra ett besök hos läkare, tror inte det är möjligt. Men det är det.....

Tjohoo, 11 mars är det dags att ligga för kniven igen ! Ny operation, fast nu i nästa arm... Faan tur att man inte är bläckfisk. Eller, det kanske skulle vara bra. Hur många armar har en bläckfisk ? Åtta... ? Oddsen på att i alla fall någon av tentaklarna skulle vara användningsbara måste ju vara rätt bra.
Hur som, jag och läkare överger höger arm. Den blir ändå aldrig som den ska i detta liv...
Så nu blir det vänster som ska få sig en omgång. *&#**&¤#

De gånger jag är till Linköping försöker jag verkligen att orka med kanske en lunch med- eller ett besök hos gamla arbetskamrater. Men det var länge sedan sist, tyvärr.
Men idag, tog jag mig i kragen och besökte en arbetskamrat som jag arbetade med för hundra år sedan. Känns det som...
Det var verkligen länge sedan, det var när jag nyss slutat gymnasiet. JA, jag sa att det var LÄNGE SEDAN !
Jobbade där endast i fem månader, men det är bland den roligaste tiden jag haft. Vi hade verkligen kul ! Året var 1988, på radion spelades "I Maschi med Gianna Nannini" och spelades den inte i radion spelade vi den själva. Om och om igen...
Så till Er härliga människor, ni vet vilka ni är..... - Här är låten !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar